pondělí 12. října 2015

Křest audioknihy Syn

Jak jsem již avizovala na facebookové stránce blogu, v sobotu jsem strávila pětačtyřicet minut na křtu audioknihy, který se konal od tří hodin v knihkupectví Dobrovský na Šantovce v rámci audioknižního víkendu. Křtěnou audioknihou pak byl Syn od Joa Nesbøho, kterého namluvil Petr Kubes a režisérem byl Michal Bureš, ten se ujal také role moderátora.



Audiokniha vyšla týden před klasickou knihou a křtila se právě v rámci prvního ročníku projektu Audioknihy NAHLAS!.

Petr Kubes čte
Já se o křtu dozvěděla ze skupiny Audioknižních nadšenců na Facebooku, které jsem členem, a když jsem navíc zjistila, že ten víkend budu v Olomouci, bylo jasné, že přijdu. To jen tak na úvod, aby řeč nestála.

Určitě je nasnadě zmínit, že se celá audioknižní akce dočkala zviditelnění v České televizi, kde se objevila, sice na můj vkus kratší, ale přece jen reportáž. Na druhou stranu, lepší kratší, než tak příšerná, jako ta moje.

Důkaz, že tam skutečně byla televize,
ostatně, to uvidíte i na konci článku.
Jsem vážně šťastná, že jsem se toho mohla zúčastnit, i když mě možná malinko mrzí, že samotný křest neproběhl tak, jak jsem si ho původně představovala. Rozumějte, byla jsem na křtu poprvé. Říkala jsem si, jestli to CD zavřou a pak ho třeba pokřtí tou minerálkou, co měli na stole, to se bohužel nestalo. Ale třeba se to tak už nedělá, co já můžu vědět.

Audioknihu pak křtil sám režisér Michal Bureš, který například režíroval i audioknižní zpracovaní knihy Chatrč od Williama Paula Younga, kterou jsem recenzovala.
Jako kmotr se zúčastnil herec Petr Kubes, který - jak už bylo řečeno výše - audioknihu namluvil. Ano, líbil se mi jeho styl vypravování a určitě se po audioknize do budoucna podívám, jen s největší pravděpodobností v první řadě sáhnu nejdříve po knize. Minimálně proto, že žádnou od Joa Nesbøho jsem dosud neměla příležitost přečíst. Tohoto herce pak můžete zahlédnout v Moravském divadle v Olomouci, kde účinkuje.

Při křtu. Mluví Petr Kubes.
Úvodní představení

Podtrženo sečteno, jsem ráda, že jsem se zúčastnila, byl to opravdu úžasný zážitek, zvláště to předčítání knihy. To, co oba muží audioknize popřáli při výsledném křtu, bylo také skvělé. Bohužel si z toho nic moc nepamatuji a záznam jsem si nedělala, takže vám ho tu nemohu zprostředkovat.

Na závěr celé této 'reportáže' bych ráda zmínila jednu věc. Totiž to, že se člověk, jenž zrovna přišel do knihkupectví Dobrovský mohl i usmát, rozhodně to nebyl nějaký suchopádný křest audioknihy, nýbrž velmi kvalitní akce, pokud tedy mohu tvrdit dle mého skromného názoru.

"Původně jsem chtěl říct, aby se této skvěle namluvené audioknize skvěle dařilo," poznamenal Petr Kubes v závěru celého křtu.

7 komentářů:

  1. Tak snad sis akce užila a ještě užiješ. Já osobně bych nikdy nešla na křest nebo autogramiádu autorů, kdybych přímo nebyla fanynka, ale to je každého věc.
    Jinak, z tou přednáškou- to záleží na tom, jak s tou francouzštinou jsi, ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tobjá zase jo. Minimálně proto, že na Vsetíně pro to nemáme tolik příležitostí. No, a pak také proto, že až jednoho dne vydám knihu, ten křest mě bude čekat také... :)

      Mě třeba ta Francouzština baví, ráda na ni chodím, ale zase ta přednáška se už třeba nemusí opakovat... a vidět takhle
      významného politika na vlastní oči, to tu Francouzštinu dorovnává... já jsem začátečník a to se za jedno cvičení nezmění, ale zase bych si mohla něco zopakovat z učebnice nebo tak... já vážně nevím, jak se rozhodnout...

      Vymazat
  2. Hele, neshazuj se tolik! :) Do skupiny na FB jsem se hned přidala, protože audioknihy jsou teď moje :D Potom mi dej vědět, jak autor píše - neboť na něj všude narážím, ale vlastně o něm nic nějak nevím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se snažím, jen jsem včera měla špatný den. Na Facebook ve skupině Knižních blogerů, kde jsem sdílela svůj článek, jsem se dočkala trochu nefér kritiky této reportáže, ze které mi bylo smutno, tak jsem tenhle článek poupravila, předtím vypadal malinko jinak...
      Dám. :) Tedy až se k němu dostanu... já od něj totiž také nic nečetla a upřímně nevím, čím bych měla začít. Jestli Synem, nebo něčím jiným. Tím, že Syn vychází na můj svátek mě přesvědčuje, abych začala jím. :) :D

      Vymazat
  3. Páni, pěkný zážitek. Já jsem na křtu audioknihy ještě nebyla.

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to zajímavě. Hlavně že sis to užila a líbilo se ti to. =)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za tvůj komentář! :)