středa 19. srpna 2015

Roční literární soutěž, 2. ročník - hodnocení za březen

Další hodnocení vašich povídek. Tentokrát za březen. Ráda bych k tomu řekla ještě něco víc, protože vážně nemám ráda krátké úvody - kor když je obrázek o něco větší -, ale holt s tím nedokážu nic dělat.







Za březen povídku napsali čtyři soutěžící: Karin, Katie, Kelíns a Kristýna Kaderová. Mimochodem, všimly jste si, že jste všechny od písmene K? Jsem jediná, komu to přijde legrační?

Tématem tohoto měsíce jsem zvolila První krůčky jara v souvislosti s prvním jarním dnem a já mohu říct, že všechny povídky byly vážně moc pěkně napsané a člověk se do nich snadno začetl, přesto jsem musela vybrat dva celkové výherce, protože kdyby jste měly vyhrát všechny, asi by to nebylo úplně ideální. Opět jsou podle pořadí seřazeny první dvě místa. Vedle můžete vidět knihu, o kterou jste tento měsíc hrály.

Kelíns (Jak nebylo Jaro)
Počet znaků: 5 753 znaků včetně mezer
Počet bodů: 10/10

Anotace:

Sníh je všude po zemi, protože se Jaro ještě neujalo své vlády. Má moc problémů, a proto se k ní vypraví Léto, Podzim a Zima, aby zjistili, co se s Jarem děje. Mají starosti, a když je Jaro zpoza dveří pošle pryč, vědí, že s tím musí něco udělat, aby ji zachránili. Jenže co? Bude ještě někdy teplo? Podaří se jim udělat vše potřebné, aby se Jaro ujalo vlády?

Hodnocení:

Tahle povídka se mi líbila snad ze všech nejvíc. Byla opravdu hodně originální. I když mi z části připadala, jakoby se inspirovala Katiinou povídkou? Netuším. Ať tak či onak, napsala to po svém a já nemůžu mít nejmenší námitky. Častokrát jsem se u povídky i rozesmála. Jaro závislé na reality show, neschopna vylézt z domu ven, aby období Zimy skončilo? Neříkejte mi, že tohle připadá vtipné jenom mě.

Povídka se četla jednoduše sama. Lehce. Opravdu mě bavila. Už jen proto si myslím, že si první místo za měsíc březen rozhodně zaslouží.

(Až budeš mít chvíli času, napiš mi na mail svou adresu, kam chceš zaslat cenu. :-))

Počet znaků: 8 995 znaků včetně mezer
Počet bodů: 9.5/10

Anotace:

Inspirováno písní. O tom, jak rychle se z přítele může stát nepřítel, kterého dostanete příkazem zastřelit. O válce a o tom, jak dokáže být krutá. O tom, jak se z křehkého přátelství může stát touha po moci a bohatství.

Hodnocení:

Mohu s klidným svědomím říct, že se mi Karinin styl psaní opravdu velmi líbí. Pokaždé se začtu, takže mi vlastně ani nevadí, že je povídka delší (i když v knize by se mi četla lépe než na počítači). Vážně je okouzlující, jak Karin popisuje a abych pravdu řekla, poprvé jsem ani nenabyla dojmu, že by odskočila od tématu, ale svým způsobem neodskočila, protože pokud si správně pamatuji, vlastně já sama jsem navrhla, že se povídka může na jaře jenom odehrávat, děj může být jakýkoli vás napadne.

Výrazněji tam to téma nemuselo být znát, ale samozřejmě bylo výhodou, že jste splnili zadání do puntíku. Oceňuji i originalitu, která tu byla znát. Opět jsem si nebyla jistá, kdo nakonec skončí na druhém místě a zase byla druhou adeptkou Kristýna, jejíž povídka se mi také líbila, ale... nějak tomu chyběla ta správná šťáva.

Ohromně mě oslovila celková myšlenka povídky, která byla opravdu pravdivá - dvě skupiny, které se před nějakou dobou ještě jakž takž respektovali, se nyní nemohou ani vystát a v jednom kuse spolu válčí o moc a bohatství. Tu se současně odráží obraz dnešní doby. Jsem ráda, že to skončilo tak, jak to skončilo.

Autorka této povídky dokázala vytvořit něco neskutečně krásného. Moc se mi to líbilo.

(Vzhledem k tvé výhře minulý měsíc mi nemusíš zasílat adresu. Ozvu se hned, jak cenu zašlu poštou, tedy v okamžiku, kdy mi Kelíns zašle adresu a já pak na Vsetíně zajdu na Poštu. :-))


Počet znaků: 3 407 znaků včetně mezer
Počet bodů: 7/10

Anotace:

Spring a její sestry jsou tím, co dělá Zemi Zemí. Ročními obdobími, která se mění, prohazují si dobu své vlády. Nyní přišla řada na Spring, aby převzala žezlo od své sestry Winter. Aby přinejmenším do dalšího roku nemusela být zima...

Hodnocení:

Navzdory chybám (především v příčestí minulém, ale našla jsem i jinde) se mi povídka jevila jako velmi čtivá. Dějová linka nebyla nějaká výrazná, vlastně se toho tam moc nedělo a možná i proto mi dělalo takový problém vytvořit anotaci, ale byla originální, a zároveň mile napsaná.

Čtenář se do Katiiny povídky dokáže začít hlavně z toho důvodu, že autorka perfektně popisuje okolí tak, že má člověk pocit, že tam je taky. Nebo že prožívá to, co hlavní hrdinka. Nebo mu chvílemi přijde, že se jedná o jeho příběh.

Jedná se o povídku, při které vám vytane na mysli, že už je opravdu jaro.

(Ještě bych chtěla upozornit, že už máš povolenu jen jednu krátkou povídku, tedy povídku o velikosti minimálně těch dvou normostran. Já vím, že je to 'jen' o těch 200 znaků, ale přesto...)

Kristýna Kaderová (První krůčky jara)
Počet znaků: 3 987 znaků včetně mezer
Počet bodů: 8/10

Anotace:

Erika má tradici. Každý rok vítá jaro. Je jí jedno, jaké je počasí nebo jestli se nachladí. Vždycky jaro vítala se svým bratrem Danem, který však pracuje od nevidím do nevidím, nemajíc na nic jiného čas. Podaří se jim jaro společně přivítat letos?

Hodnocení:

Opravdu moc krásná povídka, př níž má člověk pocit, jakoby byl její hlavní hrdinkou. Líbila se mi natolik, že jsem znovu uvažovala o tom, že bych ji umístila na druhé místo, ale nakonec přece jen vyhrála Karin s tím, že třeba příště, když se se budeš snažit ještě víc, se můžeš na jednom ze dvou míst umístit.

Povídka jako sen, který po probuzení dokáže člověku vykouzlit úsměv na tváři. A stejně tak tahle povídka dokáže čtenáře i rozesmát, což hodnotím velmi kladně. Mrzí mě, že i tady byly chyby, přitom Kristýna umí psát (a nehádej se!) i bez nich. Když čtu nějakou z jejích kapitolových povídek, jde poznat, že si na nich dává záležet víc, ale možná je to tak nastejno, to nějak nedokážu posoudit.

Pokud však bude tvá povídka za duben lepší než tato a ta předchozí, jsem si jistá, že máš určitou naději získat nějakou cenu za měsíc duben.

(Kdybych mohla prozradit, tématem na měsíc duben bude něco s velikonoční tématikou - abyste si začaly pomalu vymýšlet povídky -, blíže upřesním až ve středu. :-))

Cenu do soutěže věnovalo nakladatelství Fragment, kterému tímto moc děkuji.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za tvůj komentář! :)