úterý 25. srpna 2015

Roční literární soutěž, 2. ročník - duben

Abych byla upřímná, potřebovala jsem si dát chvilku pauzu od stěhování Roční literární soutěže sem na blog. Není to nějak úmorné, to ne, ale vymýšlet ty úvody článku je náročnější. Každopádně, tentokrát máme téma na měsíc duben. Přiznávám, že tohle téma bylo horší, navíc když připomenu, že jsem k němu přidala i doplňující text... no, nepovedlo se. Ale možná lepší, než Kruhy v obilí, co myslíte? :-)




Nejdříve jsem přemýšlela nad aprílovým tématem, ale protože podobné bylo už minulý rok, rozhodla jsem se pro čistě velikonoční téma, které však můžete pochopit a napsat dle svého uvážení. Tentokrát je to však netradiční tím, že pod téma napíšu kurzívou text, kterým byste měli začít. Název povídky si jako obvykle můžete zvolit podle sebe.
Takže, chvilka napětí, tématem na měsíc duben se stává:

VELIKONOČNÍ KRASLICE


Seděla na rozvrzané stoličce u stolu a malovala kraslice těmi nejpestřejšími barvami, aby byla na Velikonoční pondělí jaksepatří připravená. Ozdobené vajíčko na ni působilo uklidňujícím dojmem, přesto si uvědomovala, že ho tu zítřejšího dne nechá samotné. Milovala Velikonoce, ale zároveň je nenáviděla.
Když do jizby vešel on, všechny myšlenky se jí kamsi rozutekly. (...)


Při psaní tohoto úryvku mě napadala taková ta stará chaloupka, kterou lze najít například ve Valašskému muzeu v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm a tu jizbu jsem si představovala nějak tak. Pokud se tedy bude jednat o povídku z minulosti, nebudu se zlobit, ale samozřejmě záleží na vás a na vaší inspiraci.

Ty kraslice nemusejí být hlavní dějovou úlohou povídky, můžete se zaměřit na cokoli jiného, co by se teoreticky mohlo stát o Velikonocích a jen tak tam ty kraslice nastínit, aby čtenář poznal, kdy se to odehrává.

Odkazy na povídky, prosím, mi sem dejte nejpozději 22. dubna, abych zase měla čas na vypracování - a následně vydání - hodnocení vašich povídek. Přeji hodně inspirace a krásné Velikonoce!

P. S. Cenami jsou tentokrát pouze záložky a placky, knižní cena bude zase jindy. (Pokud se povede, ceny za březen rozešlu zítra, dnes jsem ještě na koleji.)
 Ceny do soutěže věnovalo nakladatelství Fragment, kterému tímto moc děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za tvůj komentář! :)