pondělí 25. ledna 2016

Roční literární soutěž, 3. ročník - přihláška

A máme tu třetí ročník. Uběhlo to jako voda, co říkáte? Ještě před dvěma roky jsem ještě na starém blogu vyhlašovala první ročník soutěže, kde ještě nebylo nic výrazně ujasněno a já se soutěž nějak snažila udržet tak, abych třeba za rok mohla pořádat druhý ročník. 

Ten se povedl lépe - teda až na tu dlouhou prodlevu zveřejnění hodnocení po nástupu do Olomouce na kolej. Mylně jsem se domnívala, že to tu bude velikostně vypadat stejně jako v Opavě, jenže stoly vedle sebe mi jaksi neumožňují napsat hodnocení, jelikož mám pocit, že se pořád někdo dívá. Nevadí. Jdeme na vyhlášení. Raz, dva a... tři!


Rozhodla jsem se, že pravidla ponechám taková, jaká byla loni. Nemám dojem, že by došlo k něčemu neočekávanému (kromě zpoždění s hodnocením), co by bylo potřeba nějak opatřit, takže to tedy zůstane při starém. Teda kromě umístění povídek i na jiné literární servery kromě blogu - hodně se rozmohl Wattpad, takže myslím zejména ten.

  • Menší limit pro psaní krátkých povídek a takzvaných drabble. Takže za celý rok můžete zveřejnit maximálně dvě krátké povídky, případně drabble. Jinak bych vás poprosila, aby měly vaše povídky minimálně dvě normostrany (jedna normostrana - 1 800 znaků včetně mezer, normostrana.sk). Ve výjimečných případech mohu povolit kratší, ale jen za zásluhy. Například dotyčnému zájemci udělím výjimku, pokud splní speciální téma. Pokud nesplní, musí napsat plnohodnotnou povídku. Nebo také úvahu. Samozřejmě bych ale uvítala, abyste to řekli hned na začátku daného měsíce, zda plánujete napsat něco kratšího. Já vím, než to člověk začne psát, nemůže tušit, jak se mu v psaní povede, ale přibližně...?
  • Dále bych limitovala úvahy. Tu bych povolila maximálně jednu úvahu za rok, pokud nebude v průběhu soutěže uvedeno jinak a já vám ji nedoporučím, v takovém případě by byly povoleny dvě úvahy, ale to je maximum. Přece jen, povídky se hodnotí lépe než úvahy, že ano.
  • V dalším případě bych ráda upozornila, že v tomto ročníku budete mít na sepsání povídky tři týdny, tedy ne měsíc jako tomu bylo předloni. Je to kvůli tomu, aby mi zbyl nějaký čas na hodnocení povídky. Zároveň také proto, že spousta z vás povídky zveřejňovala i po deadlinu, čemuž bych se chtěla vyvarovat. Nerada bych povídky hledala v dalším měsíci i tento rok, s čímž souvisí i jedno z dalších pravidel, které uvedu.
  • Toto není pravidlo, jen malé upozornění, že se v tomto ročníku pokusím hodnotit víc kritičtěji, protože sama vím, že jsem na vás moc hodná. Vím, že vám jistě nevadí, že vám dávám tolik bodů, ale asi chápete, že se vzhledem k věcným cenám musím mírnit, aby to nebylo nerozhodně. Každopádně ale, pokud neumíte unést kritiku, tak se raději ani nepřihlašujte. Nepotřebuji se s nikým dohadovat, že jsem mu nedala plný počet bodů, souhlas?
  • Povídky dávejte na blog, stejně jako v minulém ročníku. Nejen ode mě tak získáte zpětnou vazbu, ale i od svých čtenářů a případně i od účastníků soutěže. Odkazy mi dávejte pod článek s tématem, na které píšete, tedy s největší pravděpodobností pod právě probíhající měsíc. Pokud se tak nestane a já je budu muset složitě dohledávat, věřte mi, budu hodně zlá. A nepřejte si mě rozzlobit. S tímto bodem byl ke konci soutěže problém a tentokrát bych se tomu chtěla vyvarovat, takže tak - prosím - učiňte.
  • Kromě toho můžete povídky zveřejňovat i na Wattpadu či na portále piste-povídky (apod.) a je zřejmé, že i zde platí, abyste mi odkazy na povídky dávali do komentářů - opravdu je nebudu hledat po celém internetu.
  • A mám tu jedno velmi důležité pravidlo. Ostatním soutěžícím nebudete nadávat. Pokud se vám jejich povídka nebude líbit, napíšete slušnou konstruktivní kritiku, v níž nebudou obsaženy žádné nadávky. V případě, že se někomu ta kritika nebude líbit, navzdory tomu, že ji daný člověk napsal slušně a nenechá si říct, přestože měl pravdu, bude to pro něj mít taky následky. Zvlášť, jestli mu nadával.

Pokud jsem vás pravidly nijak neotrávila, pojďme se tedy vrhnout k přihlašování, kdy pod tento příspěvek napíšete pár jednoduchých věcí, abych s vámi pro následující měsíce počítala.
  1. Jméno, případně přezdívku
  2. Adresu, kam hodláte umisťovat své povídky (blog, profil na Wattpadu...)
  3. E-mail (abych vás mohla zkontaktovat v případě výhry, respektive vy mě)
To by mělo být všechno. Pokud se vám ikonka líbí, můžete ji použít pro identifikaci soutěže na vašich blozích či na Wattpadu - tam bych poprosila, abyste povídky zařazovali do sekce Povídek a pokud možno, bylo by nejlepší, aby byly originální, tedy žádné fanfiction.


Co se týče cen, bohužel letos nebudou od Fragmentu, ale jednu audioknihu mi přislíbila Audiotéka - tu bych pak do soutěže přidala v polovině roku. Mimo jiné bych vás určitě poctila výhrou v podobě záložek, možná pak i nějakých placek, až zase naspořím nějaké peníze a nakoupím něco přes Knižní Vesmír. A určitě bych ráda navštívila Levné knihy nebo Dobrovského. Nemám moc peněz nazbyt, ale třeba až praštím se školou a najdu si práci, bude to lepší...

Každopádně, mám tu ještě pár záložek a tetovaček od Fragmentu, tak ty bych pak teoreticky mohla využít - nepředpokládám, že bych je spotřebovala po zaslání posledních cen ze druhého ročníku, takže alespoň nějaká malá výhoda.

Předem tedy děkuji všem, kdo se do soutěže zapojí a budou psát povídky pokud možno pravidelně. Považujte tedy třetí ročník za zahájený! :-)

15 komentářů:

  1. Júúú tak idem do toho a tento rok snáď konečne aktívne :D

    1. Casion
    2. my-fantasydream.blog.cz
    3. casionangelova@centrum.sk

    OdpovědětVymazat
  2. 1. Adlator
    2. na wattpadu pod stejnou přezdívkou :-)
    3. adelka.tomanovics@gmail.com nebo zajiczajecovic@email.cz

    OdpovědětVymazat
  3. 1. Sýkorka
    2. http://sykorcino.weebly.com/
    3. eranea@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Aurelie
    Aurelietlf (wattpad)
    kopecka.alca@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  5. Jestli mohu...
    Karin
    reveriedreams.blog.cz
    Karina.98@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem sice blázen, ale jdu do toho :-D.

    Victoria
    www.victorias-stories.blog.cz
    victorias-stories@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Terez
    @Terina99 (WT)
    tk.99@atlas.cz
    děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  8. Chika
    ChikaHanato (Wattpad)
    LucyWestwood@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Kristýna Kaderová
    kristynakaderova.blogspot.com
    kakristyna@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Kate
    bkate6.blogspot.cz
    blazkovakate@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Anna Elizabeth Potter
    hpandgw.blog.cz
    hpandgw-tales@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Jakub Gabriel "Anděl" Rajnoch
    @Okridlen (wattpad)
    okridlen@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  13. Katie
    kate-story.blog.cz
    katka.zajakury@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  14. 1)Slečna
    2)wattpad slecna
    3)anonymka.in@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Tak jsem se také rozhodla zapojit, je už sice březen a jedno téma jsem zmeškala... :)

    Ki Rinne
    sloni-v-raji.blog.cz
    ki1rinne@gmail.com

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za tvůj komentář! :)