pondělí 19. října 2015

The Social Media Book Tag

Na tento tag jsem narazila na Kristýnině blogu, která ho také někde našla (odkaz na blogu) a zaujal mne natolik, že jsem si ho okamžitě musela vyplnit. Jak víte, tagů se moc nezúčastňuji, ale právě u tohoto jsem se to rozhodla porušit. Jedná se vlastně o tag, kde odpovíte na knižní otázky ve smyslu různých sociálních sítí.




  • Twitter - Tvoje nejoblíbenější knížka pod 200 stránek.

Neexistuje moc knih pod dvě stě stránek, které by byly nějakým způsobem kvalitní, a které by mě doopravdy bavily. Když k tomu zmíním knihy, jež jsem nedávno recenzovala, mé tvrzení má o to větší váhu. Navíc, většina knih, které čítávám, má víc než 200 stran. 

Mám ráda knihy od Kateřiny Petrusové, jmenovitě pak Pekáč buchet, u něhož jsem se smála, až jsem se za břicho popadala. Mám od ní ráda i S hlavou v pejru, ta je o dost kratší, ale vzhledem k tomu, že tuhle knihu zmínila Kristýna ve svém tagu, nechtěla jsem tolik opisovat.

  • Facebook - Knížka, do které tě všichni nutili.
To je oříšek, protože nikdo mě do ní vlastně nenutí, ale... vážně kolem slýchávám hodně slov o Harry Potterovi, což svým způsobem beru tak, že už je vážně čas na to, abych si tu nejslavnější sérii o mladém kouzelníkovi konečně přečetla.

  • Tumblr - Kniha, kterou jsi četla, když ještě nebyla populární.
Začínám litovat, že jsem se do tohoto tagu vůbec dala. Není moc knih, ke kterým bych se dostala dřív, než se staly populární. Nebo jsem si to v té době moc neuvědomovala. Možná kniha Řekni lituji od Michaela Robothama, vyšla letos (a já ji letos recenzovala) a od té doby, co jsem ji dočetla, ji vídávám čím dál víc. Každopádně, pokud jste ji nečetli, doporučuji.

  •  Youtube - Kterou knihu si přeješ vidět zfilmovanou?
Za poslední rok jsem přečetla tolik knih, že si nejsem jistá, kterou bych si doopravdy přála vidět zfilmovanou, ale možná zmíním současnou klasiku - tedy Selekci, u níž se film skutečně chystá. Já četla v češtině pouze první díl, druhý a třetí jsem četla v angličtině, ale do budoucna se chystám i na český překlad - doufám, že k Vánocům dostanu ten box Selekce. :-) 

  • MySpace - Knížka, která se ti líbila, když jsi byla mladší, ale teď už by to asi bylo jinak.
Čítávala jsem takové ty dívčí románky. Líbila se mi například kniha Terezománie a upřímně nevím, jak bych ji hodnotila nyní, ale každopádně mi nepřišla nějak špatná. Nebo Vůně deště od Lenky Lanczové, k další knihám od této autorky jsem se však bohužel nějak nedostala. Navíc jsem díky této knize dostala nápad na jeden z prvních delších příběhů.

  • Goodreads - Kterou knížku doporučuješ všem?
Poslední dobou všem a všude doporučuji knihu Řekni lituji od Michaela Robothama a upřímně se dost těším, až se dostanu k další knize od tohoto autora - i když mi malinko nedochází, proč jako první vyšel druhý díl a ne ten první.

  • Ask.fm - Na kterou knihu se tě lidé nejvíce ptali?
Tady nějak nedokážu odpovědět. Moc lidé se mě na knihy neptá, a když už se mne někdo zeptá na mou oblíbenou knihu, řeknu cokoliv od Dana Browna - tedy s výjimkou Ztraceného symbolu, který nesnáším, zkrátka mi nějak nesedl. Nebo řeknu Řekni lituji, ale to už jsem zmínila dvakrát a já se vážně nechci opakovat.

  • We heart it - Která kniha má pro tebe citový význam?
Nechci se opakovat, proto řeknu Fangirl. To je moc krásná kniha, u níž jsem velmi ráda, že jsem si ji koupila a přečetla v době, kdy jsem do plánovala. Když se navíc zmíním, že mě i rozbrečela, ten cit v ní přímo je. Nebo Čarodějka stínů, tu jsem si koupila v Olomouci v knihkupectví jako první knihu zde zakoupenou. Již jsem ji četla a mám doma dva další díly, pouze ten první mi chyběl.

  • Spotify - Ve které knize je hlavní hudba, nebo kterou hudbu z knihy máš ráda?
Není to přímo hudba z knihy, ale řekla bych, že si ji s knihami každý spojí. Kór, když jsou v názvu přímo uvedené knihy. Jmenuje se Boys in books are better. Dle mého názoru se velmi dobře poslouchá a navíc je to taková hymna knihomolů - či spíše knihomolek, ale na tom nesejde. :-)

  • Snapchat - Kniha nebo série, která tě bavila jenom chvíli, přestože sis myslela, že bude dobrá?
To bude asi... Šepotání. U něj jsem nějak sázela na to, že mě to bude bavit, i proto jsem si tu knihu koupila. Nelituji koupě, to ne, ale zklamala mě. Nicméně, po recenzích Divotání od těch, co měli z prvního dílu stejné pocity jako já, se už necítím tam divně a říkám si, že třeba druhý díl by mě mohl bavit víc. :-)

Obálky jsou ze stránek nakladatelství, fotka má vlastní a video převzaté z YouTube.

5 komentářů:

  1. Ten tag je vážně nápaditý. =) Tu písničku, co jsi sem dala ani neznám. =D
    Knihu Fangirl bych si chtěla přečíst. =)

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavý TAG, možná si ho někdy vyplním, ale právě teď toho mám hrozně moc na práci. A zajímavé odpovědi, pochopitelně. Musím si jmenované knihy přečíst...

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý Tag, :-). Selekci by mohli zfilmovat, knížky se mi líbí a film by mohl být super :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Hezký tag. :-) A jsem docela ráda, že nejsem jediná, kdo nečetl Harryho Pottera (a kdo je do toho společností tak trochu nenápadně tlačen, protože co je to za milovníka knih, když nečetl tuhle supersérii, že...).
    Selekce je fajn, taky jsem četla první díl, a Elita na mě už několik měsíců čeká v knihovně, ale pořád jsem se k ní nedostala. Vadí mi, že ty knížky se jmenují podle toho konce, který by byl překvapením, ale jsou tu ty názvy, že.:-D

    OdpovědětVymazat
  5. Super tag :D Šepotání sklamalo aj mňa, ale druhý diel bol celkom fajn tak som zvedavá na trojku :-) Inak ty si nečítala HP? Tak sa pripájam k všeobecnému tlaku a rozhodne odporúčam :-P :D

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za tvůj komentář! :)