úterý 25. srpna 2015

Roční literární soutěž, 2. ročník - hodnocení za květen

Jak si můžete všimnout podle archivu Roční literární soutěže na mém blogu na Blog.cz, tohle hodnocení jsme zveřejnila později, než ta předchozí. Přesto to na tomhle blogu zveřejňuji pěkně postupně. :-)







Tématem, na které jste v průběhu minulého měsíce psaly, bylo Zamilovaná. Vzniklo pět dokonalých povídek, které mě opravdu bavily číst, byly překvapivé a nebo mi prostě jen dokázaly vykouzlit úsměv na tváři. Každá ze soutěžích napsala něco krásného a já se proto rozhodla, že ani ten, kdo se neumístil, nepřijde zkrátka. Ty body jsem tam prakticky jen natipovala, takže s tím si nelamte hlavu. Vážně, nejraději bych každé z vás dala po deseti bodech.

V pondělí zajdu do papírnictví, nakoupím obálky a pak nějaké hodnotné věci, které do nich dám. Nic zvláštního, jen nějaké drobnosti. Vlastně jsem přemýšlela, že bych nakoupila takové lněné/bavlněné tašky, na které bych barvou na textil napsala adresy vašich blogů, ale nějak jsem nemohla přijít na to, kde takové tašky koupit... navíc bych potřebovala i šablony, což by nebyl takový problém, ale kvůli absenci tašek jsem nad tím ani pořádně neuvažovala.


Anna Elizabeth Potter (První máj, lásky čas)
Počet znaků: 5 403 znaků včetně mezer
Počet bodů: 10/10

Anotace:

Mohou blázni milovat?

Pan Markovič si užívá den se svou dívkou Leny, ale všechno překazí parta chlapů, kteří ho od jeho jediné lásky unesou… jenže, je to opravdu tak, jak se zdá?

Hodnocení:

Ta povídka byla jednoduše dokonalá. Ostatně jako všechny povídky zveřejněné za květen a rozhodování bylo opravdu těžké, no, nějak jsem to musela rozsoudit. Anna opravdu krásně píše a již jednou jsem ji v soutěži ocenila druhým místem. Nicméně dneska jsem se rozhodla pro první. Zvláště kvůli tomu překvapivému konci, který snad každého dostane.

Napsat anotaci pro mě bylo oříškem, protože jsem čtenářům nechtěla prozradit něco zásadního. I proto je kratší, než obvykle.

Přiznávám, že ze začátku mi povídka nedávala smysl, brala jsem ji jako klasický romantický příběh, ale to, co se stalo na konci, mě naprosto a bezesporu dostalo. Annina povídka mě chytila za srdce. Už jen kvůli tomu ji umisťuji na prvním místě.


Katie (Zamilovaná)
Počet znaků: 5 208 znaků včetně mezer
Počet bodů: 9.5/10

Anotace:

Královna Veronika touží milovat, přestože jí to bylo odepřeno. Proto jí všichni říkávají Ledová královna. Měla srdce z ledu.

Najde se někdo, kdo ten led, v němž je její srdce obalené, roztaje?

Hodnocení:

Nebyla to tak úplně povídka, jako spíš pohádka, ale to vlastně vůbec nevadí. Líbilo se mi to. Četla se svižně a já jsem se při tom musela usmívat jako sluníčko. Ať už, jak jsem pohádku četla poprvé nebo podruhé. A jsem si jistá, že ani potřetí by tomu nebylo jinak. Pro pohádky mám opravdu slabost.

Mrzelo by mě, kdybych Katiinu povídku neocenila zrovna v době, kdy se jí obzvlášť povedla a navíc si dala záležet na tom, aby v příběhu nebylo moc chyb. Samozřejmě, nějaké jsem tam našla, ale oproti normálu to bylo v pořádku.


Karin (Zamilovaná)
Počet znaků: 14 753 znaků včetně mezer
Počet bodů: 9/10

Anotace:

Xainnil je zamilovaný. Hledá však Leinii dům, v němž by mohla sama bydlet. Navzájem si lhali, ale přesto byla Leiniina lež bolestnější…

Hodnocení:

Nejdřív bych ráda řekla, že je stále těžší vymýšlet ty anotace. V prvním ročníku jsem to brala jako příjemné zpestření, teď vlastně taky, ale vždycky se hrozně bojím, že prozradím něco, co autor nechce, a přemýšlím, že pokud bude třetí ročník, anotace si budete vymýšlet sami, ale ještě uvidíme…

Karin má opravdu úžasný styl psaní, ale kvůli okolnostem (tzn., že výhru dostanou všichni) mě vlastně ani moc nemrzí, že jsem ji umístila na třetím místě. Ať už od Karin čtu cokoliv, je to vždy napsané tak strašně dokonale a je čím dál těžší na povídce najít nějakou chybu. Dokonce se mi to zdá nemožné. Je přímo radost číst její povídky a nemyslím si, že by mě někdy zklamaly.


Kelíns (Kolik je hodin)
Počet znaků: 2 040 znaků včetně mezer
Počet bodů: 9/10

Anotace:

Co byste řekli člověku, který se vám líbí?
Na co byste se ho zeptali?
Vymáčkli byste se nakonec?

Hodnocení:

Kelíns napsala pro změnu kratší povídku. No, a já musím jen zmínit, že už máš povolenu jen jednu povídku kratší než dvě normostrany, takže si na to potom dávej pozor.

Navzdory délce povídky tu byla znát i originalita, kterou na povídce také hodnotím velmi kladně, jenom různé překlepy mě od čtení odrazovaly… ale jinak byla povídka fajn a myslím si, že si cenu zaslouží stejně, jako všichni ostatní.


Kristýna Kaderová (Zamilovaná do stínu)
Počet znaků: 4 039 znaků včetně mezer
Počet bodů: 9/10

Anotace:

"Kdysi jsem se zamilovala. Do chlapce, který byl vším, co jsem kdy chtěla. Byl pohledný, chytrý, milý, vtipný a upřímný. Jednoduše kluk mých snů. Dnes už to není kluk, ale muž. Respektive stín muže. Všechno, co jsem na něm milovala je už dávno pryč. I když mé srdce to v něm vidí stále. To je nejspíš důvod, proč ho pořád miluji. A i když to už dávno není on, pořád doufám, že se ten muž s čokoládově hnědýma očima vrátí."

Hodnocení:

S klidným svědomím mohu říct, že se mě povídka vtáhla do děje už do samého začátku a přestože Kristýna na začátku zmínila, že si myslí, že se jí moc nepovedla, já si naproti tomu myslím pravý opak. Jak už jsem se zmiňovala v komentáři u povídky, soucítila jsem s hlavní hrdinkou a bylo mi jí líto.

Když se na to tak zpětně dívám, myslím, že bych tě klidně mohla zařadit na jedno ze dvou výherních míst, ale vzhledem k mému rozhodnutí je to vlastně docela jedno. Vlastně ani nevím, proč to zmiňuji. Troufám si říct, že to byla ta nejkrásnější povídka (navzdory konci), kterou jsi do nynějška v této soutěži napsala.


Pokud se nepletu, tak mi nikdo kromě Katie nemusí zasílat adresu, na kterou chcete poslat výhru, takže bych jen zmínila, že v pondělí zajdu do papírnictví, abych nakoupila obálky, do nichž dám ceny a teoreticky bych je v úterý mohla poslat. Ale každopádně, ať už je zašlu v úterý nebo jindy, dám vám vědět na mail, odkud jste mi adresu poslaly, že je cena už na cestě. :-)
 
 
Ceny do soutěže věnovalo nakladatelství Fragment, kterému tímto moc děkuji.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za tvůj komentář! :)