úterý 25. srpna 2015

Roční literární soutěž, 2. ročník - hodnocení za červenec

Teď si najednou připadám hloupě, že jsem dosud neodeslala ceny za červen a za červenec, ale já je odešlu, spolehněte se. Jenom jdu zítra na brigádu, takže se zítřkem nepočítejte (naštěstí jsem kupóny na slevu audioknihy a e-knihy odeslala výhecům mailem, tak mě nikdo nemůže nařknout, že jsem v balíčku poslala prošlé kódy), ale nějak v blízké budoucnosti určitě.




Tématem na měsíc červenec jsem zvolila U vody, které se mi líbí o hodně víc, než to srpnové, ale holt už nic nenadělám, když je téměř konec termínu odevzdání. Každopádně doufám, že ještě někdo svou povídku napíše a nebude tak proti mým tématům protestovat. V červenci povídku napsala Katie, Karin a Kristýna Kaderová. Fakt, že jste se zúčastnily tři, je pro rozhodování opravdu nejtěžší, protože je logické, že vyhrát můžou pouze dvě z vás.


Karin (U vody)
Počet bodů: 10/10
Počet znaků: 16 129 znaků včetně mezer

Anotace:

Adalien se řadí k lidem, kteří pracují na lodi. Jednoho dne je svědkem velkého požáru lodí, při němž uhoří i jeho neoblíbenější. Spolu s dalšími dvěma muži se zachránil. Co když je ale na stopě tomu, kdo ty lodě zapálil? Jak se k tomu postaví? A co si o tom budou myslet ostatní?

Hodnocení:

Myslím, že Karinina povídka se mi líbila asi ze všech nejvíce. Přesto mi ke konci přišla s lehce otevřeným koncem. Na druhou stranu, tahle povídka mě donutila přemýšlet o tom, co by se mohlo nakonec stát. O posmrtném životě. Jestli Adalien nenastoupil na její místo a nechtěl se mstít za křivdu, která mu byla způsobena.

Sice jsem měla nutkání si začátek přečíst dvakrát, abych pochopila, ale i navzdory tomu se mi povídka líbila. Pak se to přes to nějak přehouplo a já už jen četla a četla. Ano, povídka se mi líbila a domnívám se, že si to první místo zaslouží.

Kristýna Kaderová (Cesta do ráje)
Počet bodů: 9/10
Počet znaků: 4 638 znaků včetně mezer

Anotace:

Když se pokusila o sebevraždu, ani na minutu si nepomyslela, že by se jí to nemuselo povést. Ani na vteřinu ji nenapadlo, že by jí osud po jejím znovunarození mohl přichystat něco lepšího...

Hodnocení:

Velmi krásná povídka. Řekla bych, že je to povídka o naději. O tom, že každý se může dočkat svého šťastného konce, když to nejméně očekává. Začínám nabývat dojmu, že Kristýně se tyhle (ze začátku) pesimistické povídky vždy povedou nejlépe. Jako kdyby pro ně měla jakýsi zvláštní cit.

Sice jsem v povídce našla pár gramatických chyb, při nichž jsem bolestivě přivřela oči, ale když to tak srovnám s Katiinou, musím uznat, že jich tam bylo méně.

Katie (Pod hladinou)
Počet bodů: 8/10
Počet znaků: 14 832 znaků včetně mezer

Anotace:

Když se Thomasova sestra jednoho dne, přímo před jeho očima, potopila pod hladinu, dlouho poté kvůli tomu nezamhouřil ani jedno oko. Obviňoval sám sebe, že si jí nevšímal. Jenže co když se utopila kvůli něčemu jinému? A probudí se z umělého spánku?

Hodnocení:

Pěkně zpracovaná povídka. Celou dobu jsem očekávala, že to skončí jinak, ale tohle mě mile překvapilo. Líbilo se mi, v jakém smyslu byla povídka napsaná, a opravdu jsem se do ní skvěle vžila, div mi z oka neskanula slza.

Pokud nebudu hledět na chyby (kterých bylo na můj vkus poměrně dost), mohu povídku hodnotit kladně. Příběh, který sis pro splnění mého tématu zvolila, působí vážně skvěle. Jak jsem zmínila, ceny jsou jen pro dvě místa a ráda bych ocenila všechny, ale kdyby se tak stalo už podruhé, asi by to působilo, že jsem nerozhodná.
Ceny do soutěže věnovalo nakladateství Fragment, kterému tímto děkuji. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za tvůj komentář! :)