neděle 24. března 2019

Cinder | Jak poslouchat audioknihy?


Název audioknihy: Cinder - Měsíční kroniky
Autorka knihy: Marissa Meyerová
Narátorka: Terezie Taberyová
Nakladatelství: Egmont
Stopáž: 10 hodin, 57 minut
Datum vydání: 25. 3. 2019


Díky facebookové skupině Humbook blogeři jsem dostala možnost poslechnout si audioknihu Cinder s měsíčním předstihem před vydáním a to bych nebyla já, abych této skvělé příležitosti nevyužila. 

A jelikož zítra tahle audiokniha vychází, říkala jsem si, že je načase zveřejnit na ni recenzi. Nicméně v průběhu jejího psaní, se z ní vyklubal návod, kdy je vhodné audioknihy číst, abyste z nich měli nějaký požitek. 

Jedná se vlastně, o dá se říct první audioknihu ze žánru young adult. Tedy pokud nepočítáme Hunger Games, které byly namluvené ještě předtím než začal Fragment spadat pod společnost Albatros Media a tím pádem éru YA audioknih u Albatrosu startuje právě Cinder od Marissy Meyerové. A myslím, že si pro to Albatros nemohl vybrat lepší knihu.
 

Knihu Cinder mám doma už nějaký ten pátek, minimálně rok už tomu bude, ale zatím jsem se k ní bohužel nedostala. Po poslechnutí audioknihy opravdu nechápu proč, jelikož jsem se u poslechu výborně bavila. Nejvíc jsem z ní teda vyposlechla u pečení narozeninových dobrot do práce. Vždycky, když jsem si ji pustila po práci před spaním, usnula jsem u ní a další den jsem tu samou pasáž musela poslouchat znovu.

Takže pokud jste opravdu unavení, před spaním si do uší raději pusťte svoji oblíbenou hudbu, tam alespoň nebude nic záviset na tom, kde jste usnuli. Je dobré si vybrat nějakou činnost a u toho poslouchat. Dobré je to vaření, pečení… umývání nádobí nebo vysávání za mě zase tak moc ne. 

Pokud nebydlíte někde v centru města a neruší vás hluk okolo projíždějících aut, můžete audioknihu poslouchat třeba u umývání oken. Když jsem před nějakými dvěma lety poslouchala audioknihu Zaklínače, bylo to právě u umývání oken. 

Nedokážu jen tak sedět a poslouchat  audioknihu, musím u toho taky něco dělat s rukama, jinak mám tendenci si třeba okusovat kůžičku. Kdybych měla auto (a řidičák!), určitě bych poslouchala i v autě. Pokud vám to práce - a šéf - dovolí, můžete audioknihu poslouchat klidně i v práci. Tady mají dle mého výhodu řidiči kamionů, kteří toho můžou naposlouchat víc. 

Každopádně abych se vrátila k Cinder, tuhle audioknihu namluvila Terezie Taberyová, od níž jsem ještě nic, co by namluvila dříve, neposlouchala. Takže jsem se s ní poprvé setkala právě u Cinder. Nicméně musím říct, že ji namluvila skvěle. Vždycky na audioknihách obdivuji, jak někdo dokáže takhle skvěle pracovat s hlasem - jak ukáže všechny hloubky hlasu od ženského po mužský. Jak zvládne znázornit třeba i dítě. 

Jedna strana je něco předčítat, ta druhá je z toho předčítání udělat ještě navíc zážitek pro posluchače a musím říct, že audiokniha Cinder určitě zážitek byla. Terezie Taberyová prostě umí. Každopádně si myslím, že by určitě stálo za úvahu udělat třeba právě mezi Humbook blogery konkurz na narátory. Pak by třeba každý bloger, který by měl zájem, si mohl alespoň jednou vyzkoušet namluvit audioknihu. Dle mého názoru by se tím audioknihy zpopularizovaly daleko víc už jen tím, že by si lidi chtěli poslechnout něco od člověka, kterého znají. 

Cinder jsem si zamilovala. Jedná se o retelling Popelky a tu já měla vždycky hodně ráda. O to víc nechápu, proč mi víc než rok ležela nečinně na poličce a jen se na ni prášilo. Je to totiž kniha s nesmírně originálním příběhem i hlavní hrdinkou. Cinder je totiž kyborg. 

Celý příběh pojednává o tom, že se na Zemi objeví nemoc, která je obdobná moru, nikdo na ni nezná lék a lidé na ni umírají. Situace se stane závažnější, když jí onemocní i lidé z bohatých vrstev. A když jí onemocní i sám král. Dojde zde ke zjištění, že nemoc pochází od měsíčních lidí a jen oni se jí mohou bránit, jen oni jsou schopni najít lék. 

Vyprávění se pochopitelně neobejde ani bez lásky. Ono taky co by to bylo za Popelku, když by tu nebyl žádný princ, že ano. 

Mohu vám zaručit, že se do příběhu zamilujete, ať už se rozhodnete pro klasickou verzi nebo pro audioknihu. A pokud máte ve svém okolí nečtenáře, o němž víte, že by ho tahle kniha mohla zaujmout, máte ode mě alespoň tip na dárek v podobě audioknihy. 

Já opravdu moc děkuji Albatrosu a Humbook blogerům za příležitost si audioknihu poslechnout takhle s předstihem a už se moc těším, až zjistím, která audiokniha bude na řadě příště. :)
 


1 komentář:

  1. Jo tu knihu mám moc ráda má své kouzlo. V období puberty pro mě byla dokonalá jak jsem byla starší nebylo to uplně ono ale stá e mě další díly pobavily. Audioverzi neznám, ale jsem ráda že se ti líbila- je to super a moc originální. Zvláštní kam se až může dostat fantazie kolem Popelky

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za tvůj komentář! :)